Menu

Інтерв’ю з Галиною Мельник: наша мета – вчити дітей навчатися

♦ Розкажіть про себе. Чому Ви вирішили стати вчителем?

Це моє покликання, бути вчителем. Після завершення інституту пішла працювати в школу вчителем і з часом зрозуміла, що я не хочу і не можу працювати в такій системі. Думала, що більше до професії вчителя не повернуся. Але життя розпорядилося інакше.

Займалася своїми дітьми, готувала їх до школи, потім почала займатися з дошкільнятами у приватних студіях, росли мої діти і я росла разом з ними. Освоювала новітні методики навчання,  створювала власні.  Так з часом і написала підручник по навчанню читанню “Веселе читання” виданий видавництвом “Богдан” у 2015р.

В школу повернулася, але вже в альтернативну, завдяки своїй молодшій доньці, яку забрала після першого класу із державної школи.  Тоді зрозуміла, що я сама готова вчити свою дитину, а не доручати її системі, яка “чеше всіх однією гребінкою”.  Шість років тому із батьками-однодумцями створили домашню школу, де я була вчителем українськоїмови та літератури.  В цьому навчальному році моя донька  вже навчається в іншій альтернативній школі для старшокласників, а наша школа  – це початкові класи.

16667840_730732253749636_1668339581_o

♦ Чому Ви вирішили відкрити власну школу?

Я не прихильник системи, в якій не можна нічого змінити, адже світ рухається вперед і я люблю розвиток.  До того ж, мені важливо,  щоб кожна дитина зберегла свою індивідуальність і могла розвивати свої таланти.  У нас принципова різниця: ми вчимося без оцінок, немає порівнянь кращий-гірший, немає постійного “ти маєш виконати”.

Мені важливо,  щоб кожна дитина зберегла свою індивідуальність і могла розвивати свої таланти

У нас інша мета –  вчити дітей вчитися, знаходити ті способи навчання, які розвиватимуть дитину. Ми не користуємося державними підручниками, а самі готуємо дітям завдання, поки що власноруч друковані робочі зошити.  Змішане навчання – це взагалі чудово, адже можна давати багато різних завдань, незалежно від підручників і поєднувати це на одному уроці.  Втілювати це у державній школі нереально, тому знайшли вихід – створення альтернативної школи.

♦ Що найбільше захоплює дітей у навчанні?

Діти дуже люблять, коли у навчанні є види діяльності, де можна щось робити руками, рухатися, бути залученим і тілом і мисленням. Програма для початкової школи не дуже складна, просто дітей навантажують великою кількістю підручників і робочих зошитів, чого ми стараємося уникати. Ми багато чого вивчаємо через ігри, наприклад звуковий аналіз (якого ніхто не любить і, як правило, не знає), коли одна команда загадує слово через схему, а інша розгадує – отак можна вивчити, не сидячи за підручниками і дітям це дуже подобається. Стараємося уникати монотонності у навчанні, хоча прописування літер теж є, але коли діти пишуть, вказуємо на те, що в них вийшло добре, тобто акцент йде на успіхи. Тоді вони стараються, пишуть із задоволенням.  Також у нас немає домашніх завдань, встигаємо вивчати все в школі.

♦ Що вам дало навчання на “Про.Навичках”?

Два напрямки:  змішане навчання і проектний менеджмент. Ми хоч і альтернативні, але  нам теж  немає де вчитися. Якісь елементи, як-от робота в групах, ми використовуємо, але повністю збудувати урок за змішаним навчанням це те, що я навчилася на цій програмі і вже удосконалювали у школі з педагогами.  Також дізналася про те, як можна використовувати, створювати онлайн-уроки,  якими онлайн додатками можна користуватися для опитування вивченого матеріалу.

16667704_730732970416231_823538267_o

♦ Розкажіть, як виникла ідея створення проекту на GoFundEd.

В мене були сумніви, бо це великий шмат роботи. Альтернативні школи фінансово просто виживають, а запроваджувати змішане навчання в школі  важливо. Ми не комеційна організація,  тому, щоб придбати матеріальну базу,  вирішили звернутись на GoFundEd. Адже інновації потребують фінансових вкладень.

♦ Чому Ви пропонуєте застосувати планшети у навчанні? Які їх переваги?

Для мене величезна перевага в тому, що є індивідуалізація. Ми її зберігаємо і зараз. Розробки наших уроків і робочих зошитів йдуть частинами, у нас діти не вчаться всі одночасно на одній сторінці. Для дітей початкової школи це дуже важливо, хтось може швидше засвоїти тему, комусь потрібно довше попрацювати.  Тільки тоді, коли дитина засвоїла тему, ми переходимо до наступної.

♦ Які програм будете застосовувати?

Зараз ми використовуємо Kahoot, коли будуть планшети,  підключимо  розроблені онлайн-уроки від “Розумників”. Це дає можливість кожній дитині працювати самостійно на своєму уроці, а вчитель може відслідковувати успішність кожної дитини.  Ще ми хочемо розробити свої онлайн-уроки з української мови. Якщо правила зібрати і пояснити більш комплексно, то на це можна не витрачати чотири роки початкової школи, а засвоїти за  коротший термін.

16709351_730733080416220_989074580_o

♦ Чого Ви чекаєте від реалізації проекту?

Це дасть можливість втілювати змішане навчання із використанням онлайн-уроків, щоб діти могли працювати індивідуально. Це якісна заміна класно-урочній системі, яка розширює можливості пошуку нових методів навчання.  Практикуючи таке навчання, нам цікаво, обмінюватися досвідом з іншими школами, педагогами-новаторами.

♦ Що означає для Вас “бути вчителем”?

Спостерігаючи за сучасними дітьми, розумію, що не тільки ми для них вчителі, а часто і вони для нас. Ми багато вчимося і від них. Але, якщо говорити про школу, то вчитель – це в першу чергу наставник, авторитетний дорослий, який любить дітей, розуміє їх, приймає такими,  якими вони є. Вчитель дає віру дитині в себе, наповнює оптимізмом, виховує добротою. Розуміє, якими методами виховувати усіх, таких різних, дітей і, що потрібно дати кожній дитині, враховуючи її потреби.

Підтримати проект!

Share this Post!

About the Author : GoFundEd


0 Comment

Leave a Comment

Your email address will not be published.

Related post

  TOP