Menu

Переосмислення: як студенти досягають успіху

 

Хвиля розвитку освітніх ініціатив у світі змушує нас думати, що скоро все більше і більше вчителів ставатимуть ефективними, і більше студентів – успішними.

Двадцять років тому вважалось, що успіх студента полягає у його майстерності вивчати академічні предмети (когнітивні навики). Вважалось, що маючи диплом престижного ВНЗ, людина може претендувати на стрімкий розвиток у кар’єрі і житті. Сьогодні ми знаємо, що це вже не так. Успіх приходить тоді, коли когнітивні навички використовуються в тандемі з м’якими навичками (soft skills), як-от самоконтроль, наполегливість, емпатія, вміння будувати відносини, самосвідомість. Студентів, котрі вміють поєднувати і розвивати когнітивні та м’які навики, можна назвати «ефективними студентами».

Оскільки, ми не перестаємо вчитись навіть після заверешння ВНЗ, то стаття про те, як бути ефективним студентом протягом всього свого життя.

Зазвичай, педагоги та освітяни для того, щоб запобігти «освітній кризі», працюють над своїм професійним розвитком у контексті предметів, котрі вони викладають (іноземна мова, математика тощо), але це не вирішує проблему, адже вивчення самих предметів не допомагає учням чи студентам розвивати соціальні чи емоційні навики. Щоб вирішити цю проблему, нещодавно 37 лідерів декількох найбільш відомих організацій як-от Collaborative for Academic, Social, and Emotional Learning (CASEL), Character Lab, the Consortium on Chicago School Research, and New Teacher Center зустрілись у Бостоні, щоб знайти шляхи вирішення.  Вони виробили 4 стратегії, які потрібно застосувати, щоб відповісти на глобальний виклик.

Farnham_Lija_figure1_640_311
Співпраця науковців та вчителів.
На Заході вже тривалий час науковці та освітяни співпрацюють для того, щоб визначити, що саме може розвинути «академічну успішність» студентів. Останнім часом з’являються напрацювання у сфері соціальних та емоційних компетенцій студентів. Дослідники виявили, що вчителі готові ділитися своїми знаннями і змінюватись, щоб впроваджувати інновації у цій сфері.

Character Lab прагне розробити навчальні інструменти і методи, які можуть бути легко і ефективно інтегровані в щоденне навчання в школах. Наприклад, психологічна стратегія щодо підвищення цілеспрямованості учнів, допомогла п’ятикласникам із сімей з низьким рівнем доходів у Нью-Йорку, стати більш успішними у навчанні. Character Lab прагне допомогти вчителям вправно і систематично вплітати такі практики в плани своїх уроків і щоденні взаємодії зі студентами.

Професійний розвиток вчителів.
Друге перспективне завдання полягає у модернізації навчальних програм для вчителів (в Україні аналог – курси підвищення кваліфікації педагогів), і зокрема – навчання самих педагогів. У США багато шкіл налагоджують партнерства зі сторонніми компаніями, які проводять курси для вчителів. Спрямовуючи фокус на імплементацію вчителями практик, що розвивають некогнітивні навики, такі організації професійного розвитку встановлюють певний стандарт, вартий наслідування.

New Teacher Center, наприклад, вважає розвиток соціальних та емоційних компетенцій ключовою складовою своїх програм. Центр супроводжує вчителів, що почали працювати у школах за допомогою коучингу (зустрічей як онлайн, так і оффлайн). У 2014 році близько 7000 менторів працювало із  26 000 тисячами вчителів, які навчають 1,6 мільйони студентів.

Системні реформи в школах.
Третім фокусом є інтеграція некогнітивних компетенцій в політику і практику шкіл.  The Collaborating Districts Initiative працює над тим, аби вчитель міг законно використовувати різноманітні практики щоденно на уроках. Фактично, вони розробляють стандарти щодо соціальних та емоційних компетенцій, які будуть вбудовані у шкільну програму.

Поєднання шкільного та позашкільного навчання або розширення часу навчання.
Сьогодні ми мусимо усвідомлювати, що навчання – це процес всього життя. Соціальні та емоційні компетенції повинні інтгеруватись у всі навчальні процеси: як шкільні, так і позашкільні. Зростає кількість прикладів програм, які більш тісно працюють зі школами, щоб учні, які залишаються по завершенні шкільного дня для відвідин гуртка чи відпочинку, могли здобувати соціальні та емоційні навики.

WINGS for Kids – це позашкільна програма, яка вчить дітей доброї поведінки, прийняття правильних рішень, побудови здорових відносин. Студенти беруть участь у програмі протягом трьох годин щодня весь навчальний рік. У першу годину вони отримують певні інструкції від вчителя, а потім виконують домашні завдання, допомагаючи один одному, беруть участь у змаганнях тощо. Що цікаво, що персонал школи і вчителі WINGS for Kids співпрацюють разом, щоб спільно розвивати в учнях як академічну складову, так і соціальні та емоційні компетенції.

На що ж спрямовані зусилля кращих інституцій професійного розвитку вчителів?

Насамперед, на розвиток у дітях таких здібностей:

  • Самосвідомість – здатність точно розпізнавати свої емоції і думки, і їх вплив на власну поведінку.
  • Само-менеджмент – здатність регулювати свої емоції, думки і поведінку ефективно в різних ситуаціях.
  • Суспільна свідомість –  здатність приймати погляди інших, інші культури та особливості, а також співпереживати іншим.
  • Навички будувати відносини –  вміння встановлювати і підтримувати здорові відносини з будь-якою людиною або групою людей.
  • Відповідальність за прийняття рішень – здатність приймати рішення на основі розгляду етичних стандартів, безпеки, соціальних норм, реалістичної оцінки наслідків різних дій, та впливу на особисте благополуччя та блогополуччя інших.

Сподіваємось, що Україна також готова впроваджувати зміни, а разом з Центром інноваційної освіти “Про.Світ”, ми на шляху до розвитку як кожного учня в нашій країні, так і суспільства загалом 🙂


Статтю адаптувала та переклала (via)
Співзасновниця Центру інноваційної освіти «Про.Світ»
Лілія Боровець

Share this Post!

About the Author : GoFundEd


0 Comment

Leave a Comment

Your email address will not be published.

  TOP