Menu
Леміш Юлія

Інтерв’ю з Юлією Лемеш: ми шукаємо у дітях працездатність, патріотизм та вміння віддавати

– Розкажіть більше про Ваш досвід навчання за кордоном, який надихнув Вас створити проект Ukraine Global Scholars.

Я приєдналась до проекту, який розпочали у 2015 році мій чоловік Михайло Лемеш та Юлія Сичікова, вони навчалися в США на бакалавраті абсолютно безкоштовно. Юлія в університеті Пенсильванії, а Михайло у Гарвардському університеті.

В мене був інший шлях, я здобула магістерську освіту в Лондонському університеті Королеви Марії, тобто це відбулося вже у зрілому віці. Якби повернути час назад, хотіла б повчитись за кордоном ще у коледжі, адже досвід, який ти здобуваєш, коли тобі 15-20 років, не можна порівняти з магістерським. Магістр — це вже зрілість, визначеність, а коли тобі 15-20 років, ти в себе вбираєш не тільки знання, які дає школа, але й життєвий досвід, культуру. До того ж, ти довше перебуваєш за кордоном: якщо це бакалаврат, то 4 роки, якщо ще й приватна школа, то й два роки до цього. Ти вже повертаєшся людиною, яка значно краще знає мову, більше знає про країну, де навчалась, набагато більше здобула знань, досвіду, друзів зі всього світу й дозріла до кар’єрних звершень.

Щодо мене, то я навчалась у Лондоні за грантом “Всесвітні Студії”, який покрив повністю моє навчання і частину витрат за проживання. Я допомагала проекту і раніше, але згодом прийняла рішення, що цьогоріч хочу повністю себе йому присвятити, займатися правовою підтримкою проекту та всім, що стосується фандрейзингу. Це те, без чого ми не зможемо рухатись вперед.

– Яка зараз доля п’ятьох тогорічних учасників проекту? Як вони навчаються, які їх плани?

Коли ми почали проект, з 150 заявок відібрали 13 претендентів, вісім з них спробували вступити у коледжі та школи за результатами їх TOEFL та SAT. Адже, коли вони здали всі тести, було очевидно, що не всім варто вступати, бо є вимоги, яким обов’язково мають відповідати фіналісти.

– Про які вимоги йдеться?

Ми допомагаємо зі вступом у найкращі коледжі та школи. Чому саме так? Бо в них простіше отримати фінансову допомогу, яка покриє 100% навчання та проживання. Адже найпрестижніші школи — якщо їм подобається дитина — надають повну фінансову допомогу. Тому ми скеровані на найкращі школи та коледжі, а, відповідно, у них є і вимоги: TOEFL має бути високий, SAT: англійська та математика, мають бути на високому рівні. Коли наші фіналісти минулого року здали SAT – восьмеро спробували вступати. З них п’ятьом вдалось.

8-ugs-in-lviv

Одна дівчинка у штаті Нью-Йорк навчається у приватній школі Емма Віллард, це школа-пансіон для дівчат, один із найкращих у Америці. Там вона здобуватиме освіту два роки і далі їй школа допоможе вступити до престижного коледжу. Двоє вступили у коледж New York University в Абу-Дабі, це дуже конкурентний коледж, який надав на 4 роки фінансову допомогу нашим фіналістам. Ще дві дівчинки поступили до приватної американської школи, яка знаходиться в Лейзені у Швейцарії. Ми скеровані на  американську систему освіти, бо ми знаємо, як це працює. Американські коледжі та школи охоче надають стипендії міжнародним студентам.

Діти навчаються дуже добре. Їм дається це нелегко, бо все інакше: від системи освіти до конкурентного оточення. Але вони дуже раді і багато працюють, щоб бути на відповідному рівні.

Зараз ми вже розпочали розмови з двома фіналістами щодо їх літнього стажування. Ми заохочуємо їх повертатися в Україну і проходити стажування тут, бо це мета проекту. По-друге їм буде цікавіше знайти добре стажування у провідній компанії в Україні. Якщо вони залишаться в США, то, скоріш за все, займатимуться рутинною офісною роботою, але це не буде такий досвід, який вони зможуть отримати вдома. До того ж вони й самі це розуміють.

З іншими ми теж на зв’язку, вони навіть підтримали на платформі GoFundEd наш проект.

– Яким чином Ви проводили відбір 20 дітей, яким допомагатимете цього року? Як відбувався розподіл за сферами діяльності дітей?

За сферами розподілу не було, у нас є одна сфера – це талант, тобто це може бути будь-що: спів, економіка, альтернативна енергетика. Просто дитина має чимось захоплюватись, в чомусь спеціалізуватися на своєму рівні.

У нас немає розподілу за сферами, єдине, що ми шукаємо – талант.

Ті якості, які ми шукаємо в дитині — це працездатність, патріотизм, англійська і математика (високі рівні знань), бо без цього неможливий вступ + родзинка, яка має бути. Також ми дивимось на бажання дитини віддавати. Якщо дитина волонтерить, чи в дитячому будинку, чи просто в школі допомагає одноліткам, це показовий момент, бо якщо дитина віддає, то  вона буде продовжувати це робити.

Цьогоріч було 350 заявок. Процес відбору в нас триступеневий. Перше — наші діти подають заявки онлайн: подають інформацію про себе, успішність та розповідають про свій найбільший виклик у житті і окреслюють мету. Дивлячись на академічні досягнення та на відповіді, ми розуміємо чи це наша дитина, чи ні.7-finalists-inside

Другий — це здача тесту, який дуже наближений до тесту SAT. Якщо низькі результати тесту – дитина не проходить далі, в нас немає ні часу, ні ресурсів її підтягувати. В кого середній бал чи вище – беремо у наступний тур.

Третій тур — це інтерв’ю, як правило, з двома волонтерами та потім вже з одним із засновників програми. Під час цього важливо перевірити те, що дитина написала у заявці, бо були випадки, що діти махлювали. Тест на патріотизм вони також проходять під час інтерв’ю: ми їх розпитуємо про плани на життя, їх захоплення, і дивимось на характер дитини, чи є клік з волонтером або засновником, чи його немає.

Цьогоріч ми стали партнерами з ZNO.ua — це організація, яка допомагає дітям здавати ЗНО, і вони кваліфіковані на викладанні щодо TOEFL і SAT. Вони для нас зробили семінар влітку (6 тижнів), коли наші діти вчились здавати ці тести. Це те нововведення, якого не було того року. Це дійсно покращило результат наших фіналістів цьогоріч. На сьогодні SAT вони здали краще ніж 90% американських школярів.

– Що дітей чекає після того, як вони здадуть TOEFL? Як відбувається вступ до закордонних вишів та отримання грантів?

Ми їх підготували до здачі SAT і TOEFL. На наступному етапі під час літнього табору розповідали їм про стратегію вступу та базові речі: що таке резюме, есе, як правильно вести сторінки у соцмережах, тощо. Третій етап підтримки —це менторство, тобто за кожним фіналістом закріплений ментор, який пройшов весь шлях до закордонної освіти. Щотижня ментори онлайн зустрічаються з дітьми і не просто мотивують, а питають, що вони роблять, як готуються, перевіряють їх есе, резюме, дають постійно відгуки.

Між усіма 20 фіналістами ми вже розподілили школи, в які вони будуть вступати, зважаючи на їх сильні сторони, спеціалізацію цих шкіл.

13925456_537194776489044_8380777806179591806_oУ більшості шкіл вступ завершується до 31 грудня, тому зараз діти здадуть TOEFL і готуватимуть документи: резюме, есе (робота над якими триває близько 6 тижнів), результати тестів, рекомендації. Наше завдання – зробити все можливе, щоб показати сильні сторони дитини, що вона варта цього закладу.

– Розкажіть більше про свій план створення онлайн-курсів щодо інформації про можливості безкоштовного навчання у найкращих навчальних закладах світу.

Ми ведемо перемовини з різними платформами чи варто робити курси, популяризувати ці знання. Ми думаємо, що варто, бо є попит з боку батьків, школярів. Це ми побачили, коли у січні відбувалась наша конференція щодо того, як безкоштовно вступити у закордонні коледжі, школи.

Не всі знають, що у Гарварді можна навчатись абсолютно безкоштовно.

Треба подумати про популяризацію цих знань, але не так, щоб усі думали “як це легко”. Це не кожен може, тому відбір важливий, бо ми зі свого боку розуміємо, хто може вступити, а хто – ні.

В найкращі університети вступають найрозумніші. Через онлайн-курси можна передати інформацію. Справа в тому, що на практиці це набагато важче, ніж знання того, що входить в пакет документів. Ми унікальні тим, що в нас працюють люди, які вчились у найкращих школах, університетах і ми фокусуємось на менторстві та передачі свого досвіду. Це основна ціль нашої діяльності. В майбутньому, якщо відкрити онлайн-курс, невідомо чи щось вийде. Але якщо буде більше волонтерів – буде більше ресурсів, а отже і більше можливостей для популяризації проекту.

Ми вдячні, що до нас звертаються щодня щодо волонтерства. І, на противагу критиці, що учні не повернуться і залишаться за кордоном, є багато людей, які вже тут чи багато роблять для України з-за кордону. Вони розуміють цінність закордонної освіти і вважають, що саме вона сформувала їх як особистостей та професіоналів, і до нас звертаються, щоб бути волонтерами.


Підтримати проект!

Share this Post!

About the Author : GoFundEd


0 Comment

Leave a Comment

Your email address will not be published.

  TOP