Menu

Інтерв’ю з Віктором Ком’яті та Тетяною Вакаровою: про створення цікавого

Вікторе, розкажіть про себе, чому Ви стали вчителем? 

Віктор: Все почалося із роботи у звичайному шкільному гуртку, впродовж зими 2002 року. І з того часу у нас  з учнями є результат у роботі на районному, обласному, республіканському рівні.

• Що Вас захоплює у гуртковій роботі? 

Віктор: Я за природою творча людина, люблю створювати щось цікаве і передаю це дітям. Є учні, що приходять просто, щоб побачити, що ми робимо, мають зацікавлення. Є такі, що роблять, трудяться, вигадують. Поки що задоволені всі сторони.

• Як виникла ідея створення проекту “Майстерня дитячої творчості”? 

Віктор: Проект виник з необхідності. Є такі роботи, для яких потрібні відповідні інструменти і раз від разу я використовував свої інструменти, з дому приносив, і в ручному режимі і в механічному ми робили ті роботи, що були за планом. У нас, насправді, виникає багато ідей, але інколи через брак техніки, нам потрібно було відмовлятися від задуманого. Почувши про можливість краудфаундингової кампанії, яка була розгорнута у нашій школі для технічного забезпечення уроків фізики, знаючи, що є люди,  що можуть допомогти і ми спробували постукатися.

wp_20161128_14_13_18_proМи вдячні, що маємо зараз що взяти в руки, з чим працювати, створювати нові ідеї на заняттях. Все приходить із часом, був час, коли такої можливості не було, наразі все спрацювало.

• Тетяно, розкажіть яка Ваша роль у цьому проекті? 

Тетяна: Я знаю Віктора Юрійовича з дитинства, як здібного вчителя, який дійсно може показати дітям багато чого цікавого, що можна зробити з підручного матеріалу. Хотілося б, щоб ці діти, які постійно приносять грамоти, могли не лише чекати заготовки від вчителя, а самі їх робити і вже працювати із ними безпосередньо на заняттях.

Як Віктор сказав, він з дому приносив шліфовані частини майбутніх виробів. А зараз, завдяки проекту, діти самі вже можуть вирізати елементарні деталі і складають з них свої моделі, додають щось цікаве до них.

У проекті є розробка двох шахматних дощок, вони вже наполовину зроблені, але враховуючи те, що діти не лише займаються цим, а ще й подають різні роботи на конкурси, то в нас це затягнулося в часі. Ми розуміємо, що проект не може бути поставлений у такі рамки, як ми думали.  Але вже найближчим часом ми плануємо виконати умови проекту і втілити в життя задумане.

Те, що нам прийшли інструменти, говорить про те, що  ми таки зробимо дошки для гри в шахи і флюгера, щоб діти могли визначати напрям і швидкість вітру на подвір’ї.

• Чому Ви обрали саме краудфандингову платформу для реалізації ідеї?  

Тетяна: Такого в Україні до цього часу не було. Не знаю, де ще вчитель, який прагне змін може реалізувати свою ідею. Ми хочемо створити у школі такі умови, щоб дітям було цікаво приходити на заняття.

Я також мала на GoFundEd проект, який здійснився і я радію, бо ми маємо доступ до Wi-Fi тепер навчати дітей фізиці стало легше.

Так само і у Віктора Юрійовича є лобзик, болгарка, електродриль стамески, різні свердла по дереву, одним словом реалізувати будь-які фантазії діти зможуть і безпосередньо на гуртку. Звісно це все під наглядом вчителя. Вони вже і полички скрутили. Можливо він сам більше бере на себе, але вони вже бачать, як все відбувається.

Тетяна ВакароваСправа в тому, щоб діти могли долучитись до того, про що мріє вчитель. Звичайно в нас кабінети зараз не такі оснащені як би ми хотіли і тому GoFundEd дозволяє вчителям втілювати мрії у життя, хоча б на таких рівнях, коли залучені невеликі суми.

• Щодо планів конструювати приладдя для уроків фізики на гуртку, чи це реалізовано?

Тетяна: Поки що ми ще в цьому плані не дуже спрацювали, але я розумію, що якщо в нас будуть флюгера, ми зможемо виходити з дітьми і дивитись напрям вітру. Вони зробили пропелери і ми будемо визначати період і частоту обертання тіла, вже на фізиці це застосуємо.

• Що дітям найбільше вдається або не вдається на гуртку? Розкажіть найбільше досягнення? 

Віктор: Я стараюся їм давати таку роботу, щоб їм все вдавалося і, щоб це було з захопленням. У нас різноманітні напрямки: починаючи від роботи з бісером, з тканинами, до повітряних зміїв. Є категорії і за віком, і за інтересами. Є такі моменти, що приходять ідеї на ходу, в нас є інструмент – нема жодних перешкод фантазії. Стараюся так, щоб у дітей, коли вони йдуть додому, була усмішка і щось і руках. Отакий принцип роботи в нас.

 

wp_20161128_14_12_15_proОстаннє досягнення – у Львові проходив конкурс “Сурми звитяги” тогоріч. Наша робота зайняла відповідне місце, це було на республіканському рівні, це була тема патріотизму і той проект символізував наших патріотів, які водночас боролись і з радянською владою, і з нацистськими окупантами. Задається тема і ми намагаємось до неї виконати роботи, щоб взяти участь у конкурсах. Маємо кубок на обласному рівні за повітряних зміїв.

• Як змінила школу реалізація проекту? Які вже розробили прилади для школи? Чи задоволені діти на уроках фізики тим, що є нові засоби для роботи? 

Тетяна: Я думаю, що будь-яка робота руками дитини – це неабияка цінність, все, що вона отримає, тобто всі навички,  може застосувати у майбутньому  житті.

Які Ваші подальші плани по проекту? 

Тетяна: Якщо інші вчителі будуть бажати отак використовувати можливість дітей власноруч формувати прилади та застосовувати їх на своїх предметах – з математики чи геометрії, паралелограми, куби, то це можливо. Гурток це те, що пов’язане з життям.

Гурток працює дуже ефективно і я не знаю, що Віктору Юрійовичу ще вдосконалювати, бо дітей багато і дійсно вони хочуть цим займатись. На своїх уроках змішаного навчання ми будемо продовжувати співпрацювати з гуртком.

Share this Post!

About the Author : GoFundEd


1 Comment

Leave a Comment

Your email address will not be published.

  TOP