Menu

Інтерв’ю з Тетяною Божок: про мистецтво, яким пронизане наше життя

Розкажіть трохи про себе, свою діяльність в мистецтві та про те, чому вирішили стати вчителем.

Я закінчила Одеську консерваторію. Після навчання спочатку декілька років працювала в музичній школі, а в 2005 році змінила місце проживання і з тих пір працюю в Одеському НВК “Морський ліцей – ЗОШ №24 І-ІІІ ст.”. В ліцеї працюю вчителькою музичного мистецтва, художньої культури та творчим наставником вокального ансамблю «Горлиця».

На мою думку, учителем не стають – ним народжуються. Моя родина – це родина педагогів, моя бабуся була відомою вчителькою на Славутчині, а ми з сестрами нині працюємо вчительками в різних містах України і несемо світло знань сучасним дітям. (усміхається)

Як виникла ідея вашого проекту Art-Lab? Чому ви обрали саме напрям мистецтва?

Працюючи з учнями, я помітила, наскільки сьогодні мистецтво у школі є консервативним явищем, яке необхідно адаптувати до запиту самого учня. Під час та після уроків учні різних класів часто намагаються продемонструвати мені свої мистецькі винаходи, просять порад, очікують схвалення. Якось я помітила тенденцію серед учнів 5-9 класів писати реп, але надати професійну оцінку чи пораду я не можу. Тому спало на думку зібрати таких учнів і запросити на зустріч репера, аби він поділився своїм досвідом. Результат був приголомшливий! В результаті такі зустрічі продовжились і так народився RAP-CLUB. На сьогодні ці учні написали реп на 1 вересня, постійно ходять на репетиції та відпрацьовують свої навички. Після цього я стала об’єднувати учнів в невеличкі спільноти і організовувати їм творчі зустрічі, а мій кабінет поступово перетворився на арт-лабораторію.

Чому саме напрям мистецтва?! Напевне, тому що кожен наш день, кожна хвилина життя пронизані саме мистецтвом, саме воно здатне передати і відтворити найпотаємніші відтінки кожної людини.

DSC_0046-min

Чому ви вирішили вийти на платформу GoFundEd?

Мені подобається мета платформи, адже це про допомогу вчителям, які прагнуть змін у своїй школі для своїх учнів. Для мене GoFundEd – це також можливість переконатися у важливості і необхідності реалізації нашого проекту, адже кожен внесок – це свідчення довіри до нашої команди та того, що ми робимо. Якщо про наш проект дізнається більший загал людей, друзів, колег, знайомих і в результаті нас підтримують – це означатиме, що ідея проекту хороша і треба продовжувати працювати. Це ще і можливість поділитись своїм вчительським досвідом, розказати, що зміни можливі і, звичайно, самим отримати новий досвід завдяки кампанії. Думаю, що це важливо, аби інші дізнавались про цікаві новації та ідеї простих вчителів, а GoFundEd якраз допомагає нести таку інформацію в люди.

Що ви вже встигли зробити з моменту запуску проекту?

Оскільки запуск проекту був в кінці навчального року, то можна сказати, що зроблено дійсно немало. Починаючи з продуктивних засідань Art Сommunity (їх було вже близько 10-ти) і закінчуючи створенням Art екрану, на якому розміщені коротенькі звіти зустрічей, афіші наступних подій та зворотній зв’язок учасників. Для нас зараз найважливіше те, що завдяки першим крокам ми тепер чіткіше бачимо, у якому напрямі рухатись далі.

 


Як змінились діти, що приймають участь в проекті, за цей час?

Кожна дитина змінилась по-своєму, як на мене. Але маємо один яскравий приклад – це хлопчик з багатодітної і трохи проблемної сім’ї. Нещодавно зізнався, що музику полюбив саме тут, на моїх уроках. Зараз він активно готує свій номер на Перше вересня (переживає трохи, але він справиться), а на репетиції сказав, що після школи хоче піти навчатись в музичну школу. Хлопець став добрішим до своїх однокласників, більш зібраним, якщо порівнювати з тим, яким він був до Art-Lab, знайшов нових друзів, яким теж цікавий реп.

Якщо говорити загалом про всіх, то діти відчули і зрозуміли, що у школі є місце для їхньої творчості, що тут ними цікавляться, їх слухають та чують. Помітно, що учні збираються в групки на перервах для обговорення різних ідей. Учні стали більш впевненими у собі, їхні очі світяться.

Що для вас є найкращою винагородою?

Щиро вірю в те, що людина стає щасливою тоді, коли робить щасливими інших. Чим більше учнів буде залучено до творчого процесу в Art Сommunity, чим кращими і цікавішими виявляться продукти їхньої творчості, тим вищою буде для мене винагорода. На даний момент мене дуже тішить те, що учні вже з нетерпінням чекають початку нового навчального року аби зануритись в атмосферу Art-Lab. Щодня читаю повідомлення з запитаннями в ВК, адже ми розпочали проект тільки в кінці року, а потім почалися літні канікули.

Яким Ви бачите розвиток свого проекту?

Якщо говорити про велику ціль, то дуже хочеться, аби такий простір був і в інших школах Одеси. Дуже сподіваємось, що наш приклад надихне інших вчителів та дітей, і тоді інші школи підхоплять ідею. 🙂

А зараз у нас дуже багато планів, ми продовжуємо експериментувати та аналізувати, що подобається дітям, що можна змінити, додати та покращити. Наразі ми працюємо над розробкою репертуару з зазначеним графіком роботи Art-Lab; готуємо листівки, аби поширити інформацію про наш проект; чекаємо на отримання нових меблів (це столи та стільці) відповідно до дизайну Art-Lab; готуємось до перемовин з організаторами проекту «Debate for Changes» та спікерами для MUA-CLUB (студентка буде навчати, як правильно користуватись косметикою) і PR-CLUB; працюємо над підготовкою матеріалів роботи з фокус-групою учнів 6 класу по моделі перевернутого класу технології змішаного навчання. Планів у нас дійсно багато, тому найцікавіше ще попереду. 🙂

Share this Post!

About the Author : GoFundEd


0 Comment

Leave a Comment

Your email address will not be published.

  TOP